Dec 1, 2015

~ baru ku rasa~

dah masuk cuti sekolah..baru nak citer sal konvo kan..tiba2 kemalasan melampau sejak dua menjak nie..pejam celik dah setahun amsyar sekolah kat tadika hadraki..mula2 plan nak hantar dia sekolah bila dia 5 tahun tapi bila fikir balik kalau hantar awal lagi okey kot..at least dia ada la benda nak buat..duk nursery je..bosan la pulak..xde nak expect dia leh baca ke..boleh mengira ke..asalkan dia fun pun dah cukup..baru 4 tahun kot.. tapi allamdulillah..cepat jugak la budak nie belajar..bila hujung tahun dia dah mengenal huruf..kira2 yang simple2 dia dah boleh buat..n bacaan dalam sembahyang pun dia dah ingat..okey la kan..banyak masa lagi..kalau terlalu serius paksa dia belajar nanti kan memberontak pulak..belajar dengan tiada tekanan dan fun lebih berkesan dr duk paksa2 budak2 nie..
 
amsyar nie..budak yang sangat petah..dia suka sangat bercakap..bab kata papa dia..buka je mata..mulut pun buka la...senyap balik bila dia tidur..kadang2 dalam tidur pun leh bercakap..haha..tapi dia la penghibur aku..dia la harapan aku..anak sulung katakan..dia contoh pada adik2 nanti..bila fikir kan dia..hari nie sedikit risau..aku nie jenis mama yang x suka paksa anak2..kalau dia bagitaw dia x nak..okey..xnak xpe...kalau dia bagtaw dia x suka..it ok..fine..xsuka xpe..aku lebih follow ye..sebab aku sendiri pun x suka buat benda dalam terpaksa..kebiasaan benda yang melibatkan paksa2 nie aku lebih serahkan pada papa dia..tu yang amsyars selalu nagis je bila dengan papa..asyik kena paksa je,..hahaha..
 
hari yang convocation dia tu..dapat tahun yang dia dapat pelajar terbaik dalam subjek mathematic ..tiba2 rasa sebak,..hahah..lawak jugak..macam tu rupanya perasaan bila anak kita buat kita rasa bangga..baru ku rasa..kalau tahu macam nie..nak je aku tiap2 hari buat umi n abah aku rasa bangga..haha
 
tahun depan dah 5 tahun..aku n hubby dah decide nak hantar dia kat sekolah lain..kan sekolah sama boring pulak nanti..harap semua nya ok la..jangan mengamuk x nak pegi sekolah sudah..mama akan doakna yang terbaik untuk amsyar..amsyar nyawa dan harapan mama..anak mama dunia dan akhirat..
 
 




No comments:

Post a Comment