Jan 24, 2012

happy Chinese New year!!

Allhamdulillah..Allah berikan kesihatan dan kekuatan untuk berkerja hari nie..kalau diikutkan letih sangat badan aku semalam..baik dari umah ayah mertua dalam jam 5 lebih petang dan terus pulak ke Ampang Point.hubby nak cari perfume disana..katanya di Ampang Point jauh lebih murah kalau nak beli perfume..xkesah la..lagi bagus..sebab yang nak keluar nya duit aku..hahah..lagi murah lagi bagus syg!!pagi tadi bangun kul 6 pagi terkejut amsyar menangis nak susu..pas bagi susu terus gosok baju sambil tunggu mesin basuh aku habiskan keje dia menyuci baju2 kami 3 beranak!!banyak tuh x payah ckap..sampaikan bersayup gantung kat pagar umah jiran..hahahah..pinjam jap ye..ampaian kat umah x cukup..hehehe!!kul 8 drive hantar amsyar kat rumah baby sitter nak shoot ke tempat keje..nasib baik jalan masih sunyi..so leh la speed ke office..drive tanpa tekanan!!!

citer pasal cuti raya cina nie..tahun nie lagi bermakna..aku dan hubby ambik kesempatan nie balik penang..lagi pon sepanjang amsyar ada,aku belum pernah balik penang lagi .bertolak pagi sabtu seawal jam tujuh pagi dan sampai ke destinasi jam 5 petang..huh!!!amsyar dah menjerit kebosanan dalam kereta..nasib dia tak menagis..cuma kena tahan telinga dengar dia menjerit je la..dah la suara tu nyaring sangat!!hahah..

3 hari disana sangat la mendamaikan..suasana kampung la katakan..pergi kenduri,,berbual sanak saudara..kadang2 aku rasa macam raya kita lak.!!xkesah lah..kata 1 MALAYSIA!!hahah
nie kali ke2 amsyar jumpa nyang dia..dan kali pertama jumpa TOK NYANG dia..ya allah..umurnya dah seratus lebih tapi masih sihat dan x lupa untuk sembahyang dan mengaji al-quran..hebatnya kuasa mu Ya Allah!!insyaallah..dipanjang kan umur..amsyar masih sempat jumapa TOK NYANG dia raya nanti..Amin,..

Selasa pagi..kul 5 pagi dah bangun..Mak mertua kejutkan..katanya abah nak bertolak awal..takut jem dan kesiankan amsyar..lepas kejut hubby..aku terus berkemas..dan siapkan amsyar..lepas breakfirst aku bertolak balik ke kuala lumpur..sedih jugak dihati..bukan ape..aku dilayan baik disana..bila nak balik rasa berat hati lak..insyaallah..ada masa dan kelapangan kita balik lagi...aku,,hubby n yogi will miss tok@nyang semua!!


we'r family!!2-2 nyawa aku!!



yogi wit Tok abah!!


yogi wit Tok mak!!



No comments:

Post a Comment