Jan 31, 2012

Zam zaM ala KazaM!!

Dah masuk bulan February baru nak post pasal azam!!heheh..bukan ape..lama gak masa aku ambik untuk fikir ape la azam aku untuk tahun nie..azam terbaru ada 3 je..lagi 3 azam tahun lepas yang masih x berjaya2..dan aku bawak lagi untuk tahun nie..hopefully berjaya la kali nie..heheh

1)berazam nak jadi ibu dan isteri terbaik!!

allhamdulillah..ahli keluarga dah bertambah sorang..my baby yogi ( afiq amyar mohd khairi)syukur allamdulillah..nak dikurniakan anak itu adalah azam aku tahun lepas dan allamdullillah,Allah SWT dah makburkan doa aku..jadi azam aku tahun nie nak jadi ibu yang terbaik untuk baby yogi..4 hubby lak..ermm tahun lepas paling le aku banyak kerenah..al maklumlah pregy women..heheh..dengan emosi yang tak berape betul..en hubby la jadi mangsa..tapi dia sikit pon x pernah merungut..tetap mantain cool seberti biasa..tahun nie aku memang nak tebus balik kekurangan aku tahun lepas..banyak sangat dia sabar dengan aku..ermm insyaallah tahun nie aku lah ibu dan isteri yg paling baik kat dunia nie..YEH!!!hahah


2)memperbanyakan lagi amal ibadat


tahun lepas aku berazam tak nak tinggalkan solat dan allhamdullilah aku berjaya..terima kasih ya allah kau berikan hidayah untuk aku berubah menjadi lebih baik..berilah aku kesihatan pada tahun ini untuk memperbanyakan lagi ibadat ku..amin..



3)kerjaya..


rezeki yang halal akan menjamin keluarga yang bahagia,..aku bersyukur atas kerjaya dan gaji yang aku ada sekarang cuma aku nie yang cepat bosan..harap tahun nie ada sinar baru dalam kerjaya aku..aku takmahu di tahap sama..memang sangat xde kepuasan..aku perlu move on..!!!ya allah permudahkan lah perjalanan aku..amin..insyaallah kalau sudah rezeki tidak kemana..





4)menabung..


syukur dengan rezeki allah bagi tahun lepas,dapat lah aku menabung sikit..sikit tu kira ok dari xde lansung kan..?? walau pon kadang2 simpan pastu keluarkan balik..hahhahah...insyaallah tahun nie nak cuba melabur dalam emas pulak..kalau la ada rezeki..hehehe




5)kurangkan baran..


ermm..nie dari tahun ke tahun asyik carry je..hahahha..tapi yang aku sedar..sejak aku ada yogi nie..memang aku dah kurang marah..sudah boleh bersabar dan bertolak ansur..tapi kadang2 tu datang gak angin kus2 tuh!!mula la xingat dunia balik..heheh






6) kurang kan shopping!!!


noted!!!!!!!!!!!kurang kan shopping k..waaa..yang nie la yg paling susah..ya allah..aku memang akan sakit kepala if aku tahan untuk beli sesuatu..!!aku x tahu nak buat macam mana dah..kot2 aku kena bekukan kad credit dalam peti ais macam citer shopaholic tu kot!!untuk awal tahun nie je aku dah xboleh tahan..macam mana lah untuk sepanjang tahun nie..sangat memerlukan kecekalan hati untuk kawal diri!!help me!!!!



No comments:

Post a Comment