Apr 22, 2013

~tanda cinta kami~

bila cakap pasal anak..hanya perempuan dan ibu sahaja yang faham tentang kasih sayang seorang ibu pada anaknya...sekarang dah  ada anak baru le aku tahu dan faham..ape itu perasaan sayang..risau..kasih..!!ya allah..betul la orang kata kasih ibu sampai ke syurga..syukur ya aallah..aku di anugerahkan seorang anak..pengikat kasih aku dan suami..!!
 
Afiq Amsyar bin Mohd Khairi..lahir pada 30 September 2011 pada jam 5.59 petang dengan berat 3.0 kg..allhamdulillah..hubby ada disisi sepanjang aku berjuang untuk melahirkan amsyar..xpernah berhenti memberi semangat..xberhenti berdoa agar dipermudahkan segala urusan aku..lov u sayang!!
 
kata kawan2..menguruskan anak dalam pantang  banyak dugaannya..tapi bagi aku..awal mengadungkan amsyar lagi mencabar dari meguruskan dia waktu pantang..amsyar memang anak yang baik..xbanyak meragam..sampai la sekarang(umur dah setahun setengah)..bukan nak puji anak sendiri..tapi dia anak yang senang diuruskan..dia xpernah meragam walaupun x cukup tidur..dia boleh tidur dimana sahaja..dia cepat mesra dengan sesiapa pun..dia ok je bila aku xde..cuma bila dia x sihat..dia meragam la jugak..(kalau sakit kita yang tua nie pun macam2 perangai kan..ini kan budak lagi..heheh..)
 
bila diperhatikan..antara aku dan hubby..dia lebih rapat dengan aku...mungkin banyak masa dihabiskan dengan aku.kadang-kadang hubby pun jelous..bila amsyar menagis bila dia dukung..xnak gelak bila dia buat lawak..ermmm..anak lelaki memang rapat dengan mak kot..selalu pujuk hubby macam tuh..xkisah la dia rapat dengan sape pun..janji mama n papa sayang amsyar sangat2..amsyar kekal jadi anak yang baik ye..sayang n hormat mama  sampai bila2..ikut perangai papa..papa x pernah lawan atau tinggikan suara dengan tokmak pun..sepanjang mama kenal papa..papa pun anak yang baik macam amsyar..!!:)
 
 




 


No comments:

Post a Comment