May 14, 2013

~bergelap~

nie saja2 je aku nak citer pasal tinted cermin dirumah aku..sebenarnya aku tidak setuju bila hubby nak tinted rumah..buat ape le..membazir je..tapi hubby aku yang pemurah nie dah pergi bayar deposit untuk buat tinted kat tokey cina nie..banyak lak tuh..kalau sikit2 boleh la burn je..so bila dah terbagi deposit nak x nak kena lak buat jugak..yang menariknya..si tokey dia namanya alen..memang menyesal le berkenalan dengan dia..once kita dah bagi deposit kat dia..memag tak aman la idup kita lepas tu..setiap hari dia akan call Tanya bila boleh pasang tinted..kalau kita tak angkat dia call..dia akan datang cari kat rumah..nak dijadikan cerita..dia datang rumah waktu mak mertua aku ada...begini la lebih kurang berbualan aku dengan dia..
 
alen:   nie rumah khairi kan?
aku:    ye..kenape?
alen:   saya alen..itu olang tinted..bila mau buat tinted?
aku:   sampi ke rumah u cari??nape u xcall khairi?
alen:  saya dah call tapi dia tak angkat..so saja lalu sini..saya Tanya u la...
aku:   hari tu khairi dah bagitau u kan..bila kami nak buat kami akan call u..nape u cari macam kami lak berhutang dengan u..duit I ada dengan u..so kalau I nak buat I cari la u..xperlu u datang cari dia..macam dia hutang dengan u!!(nada sedikit tinggi)
alen:  saya taw..saya call dia tak angkat..
aku :  ye la..i tahu..u mesej tiap hari..call tiap hari...u menganggu taw x??if kita org nak buat..mesti I    call u!!
Alen: aiya..jagan marah kakak..u jangan bagitaw khairi ye.saya datang rumah..nanti dia marah saya.hari tu saya dah call dia..dia kata dia ada masalah..kereta rosak..sekarang ada masalah lagi ke?
 
aku sedikit menyirap!!!
 
aku:  tak kira la masalah ape pun!!ape2 u call khairi..I xtaw,..u jangan datang kat rumah lagi..nanti I bagitaw dia..
Alen: aiya kak..jangan bagitaw dia..nanti dia marah saya..ok ye kakak..
 
 
aku terus masuk dan  tutup pintu..dalam hati nak marah je kat laki aku nie.yang pegi bagi duit deposit dulu tu kenape..x reti ke  nak menolak..xpasal2 aku kena xplain kat mak mertua..dah le datang macam along..errr..sumpah pas nie..xde le ak berkerjasama dengan orang macam nie..
 
 

No comments:

Post a Comment