Oct 21, 2013

~kalau aku kaya~

bila sudah ada rumah sendiri nie..macam2 pulak rasa nak buat kat rumah nie..kalau la aku kaya??berangan je kan..kat ofis sekarang nie..pantang masa free sikit mula la tengok blog2 orang yang gemar hiasa2 rumah nie..mana la tahu dapat idea nak buat untuk rumah sendiri..biasa website yang aku biasa usha SSF dan ikea la..kot2 ada sale..nak beli time x sale..mak oiii..xmampu den..dengan kewangan yang tidak memberangsangkan nie..berangan dulu tak salah kan..de duit nanti kita buat la..
 
 
 
 firstly..berkenan sangat kat side table nie..picture aku ambik kat blog aku bukan bidadari.harga dia rm400..kan aku dah cakap barang umah nie..harga dia boleh tahan jugak..tapi berkenan punya pasal..akan aku usahakan jugak..nak mintak dengan hubby??ummh..sure dia cakap tu kehendak..bukan keperluan..sekarang dah boleh imagine mana aku nak letak side table nie..plan nak letak kat ruang tamu..pastu letak pasu n bunga kat atas dia..sure la jadi tempat kegemaran anak aku nanti..dia tuh pantang..kalau ada benda menarik untuk dijadikan mainan..




 
 
 
 
 
Kedua pulak..aku plan nak cat dinding area tangga,..kosong sangat bila tengok area tuh..rasa nya nak cat dengan warna gray kat atas tuh..lepas cat aku nak gantung frame berbingkai hitam kat situ..ermm..berkenan nya..tapi nak upah orang cat mahal jugak..nak suh hubby je cat..dia busy je..upah orang buat pun mesti mahal..kena kumpul duit dl la kot..
 
 
last sekali..wallpaper kat guest room nie..dinding kat sana teruk sangat dah aku tengok..nak cat??aku xberkenan sangat cat2 banyak nie..kalau guna wallpaper pun sikit je kot sebab bilik tuh kecik je..dah survey harga dia..dalam rm 350 je..insyaallah..ada rezeki nanti aku buat..benda2 nie semua terpaksa guna duit sendiri..sebab ini semua KEHENDAK BUKAN KEPERLUAN..hahah

No comments:

Post a Comment