Jul 7, 2014

~berpuasa di kampung~

my last weekend yang awesome !! dah lama rasanya x balik berehat dikampung.kebetulan raya nie hubby decide nak balik Kelantan je bila raya nanti..so boleh la balik puasa kat penang tahun nie..balik umah tok macam biasa la dijamu dengan makanan.. lauk penuh meja okey.tok memang la akan masak banyak bila cucu2 atau anak2 dia balik..diet??ermm xpayah la nak diet bagai bila balik sana..waktu buka puasa pun makan dengan banyaknya..pastu malam merayau cari makanan lagi..nasib la aku n hubby sekepala..suka makan..haha..pastu baru le cakap..dah gemuk la..berisi la..badan berat la..waktu makan x ingat dunia..heheh
 
bukan nak citer pasal buka puasa je..nie hah..nak citer pasal hubby aku nie..balik penang ai tu..beria nak bawak aku n amsyar jalan2..biasa kalau nak keluar malam..dia akan pesan siap2..lepas magrib nak semua siap..sebab xnak balik lewat malam..tapi kali nie bila Tanya nak keluar kul berape dia kata dalam kul 9 lebih..lewat pulak..ermm ikutkan je la..dia kan de kuasa veto..so kul 9.30 malam kami keluar..pergi la makan tandoori n cheese nan..pastu hubby bawak pusing2 penang..dalam perjalanan tu aku ada ler 3 kali tertidur..amsyar pulak diam je..macam hairan je..betul ke papa aku nie kul 12 lebih pun kat luar lagi..hahah..dalam kul 1 pagi..hubby kata jom kita g minum pulak..leh tengok bola..aku kata ok je..padahal mata nie punya la ngatuk..amsyar pun selega je..last x jadi nak singgah minum.hubby ajak balik bila tengok aku dah 3 kali terlelap..hahah..moral of story lain kali rajin2 la bawak kami jalan2 di malam hari..serius aku x biasa..dari kami couple lagi..hubby aku bukan jenis yang keluar dengan aku dan balik lewat malam..bila dah kahwin n dapat anak pun tetap macam tu.kebiasaan dia dah tentukan sebelum kul 12 atau 11 dah kena ada kat rumah.
 
okey la..bagus untuk amsyar sebenarnya..xde la bila besar nanti suka merayau2 malam2.heheh..setahu aku dulu hubby aku kaki melepak jugak..dengan member2 dia..tapi bila Tanya kenape sekarang dah x suka keluar lewat malam..dia akan cakap ngantuk nak tidur..hahah factor umur kah???mungkin dia dah tua..
 
sebenarnya aku bersyukur sangat dia x suka keluar malam..bila dah kahwin nie dia jenis yang pergi keje n balik keje je..bila de lapang main bola atau futsal je dengan kawan2..xde la nak melepak x de keje nie..lepak kedai kopi ke..banyak masa dia habiskan dengan anak n bini kan umah..allhamdulillah..bersyukur sangat...
 
 




No comments:

Post a Comment