Mar 3, 2013

tekanan..


indah khabar dari rupa..sebelom nie..i'm just set my mind everything gonna be ok bila boleh pindah duduk rumah baru..sape la tak happy..dapat duduk umah sendiri.rumah hasil titik peluh sendiri..aku sangka kan panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari..perubahan memang mendatangkan banyak masalah pada aku..

1) aku sedikit pening dengan perangai anak..banyak yang dah berubah selepas pindah nie..mungkin dia masih belom sesuaikan diri..tiap2 pagi nak hantar dia ke sekolah mesti menagis..nak ambik pun sama..menagis jugak..balik umah pulak ya allah..lasak bukan main..kadang2 aku risau..adakah itu cara dia protest sebab xsuka duk kat sekolah baru..sangat risau dengan emosi dia..takut dia murung n macam mana dgn perkembangan otak dia..bila aku paksa dia buat benda yang dia x suka..??berikan aku petunjuk ya allah..aku sentiasa perfikiran positif..pasti dia akan ok nanti..

2) penerimaan keadaan rumah baru..aku secara jujurnya masih belom sesuaikan diri dengan keadaan rumah baru..ye la hubby pulak keje shift..bukan setiap malam ada kat rumah..last two days..my son menagis tak ingat dunia..sampai kul 3 pagi..!!macam mana nanti bila hubby aku keje malam dia mangamuk macam tu..kadang2 aku rasa aku tidak la sekuat mana..aku perlukan org lain untuk bantu aku..tapi aku cuba kuatkan semangat dan aku yakin pada allah..allah pasti akan menjaga aku dan anak aku..aku tidak mahu menjadi perempuan lemah!!akan aku kumpulkan semangat yang ada untuk anak dan suami..bantu aku ya allah!!

No comments:

Post a Comment