Aug 23, 2015

~kerana Adik~

Membesar bagaikan juara pulak si adik sejak dua menjak nie..dulu alahai..nak pegang pun takut..allamdulillah syukur sangat ya allah..permudahkan masa bersalin..masa berpantang..syukur sangat2..
 
sejak pregnant kan aisyah @ adik  (nama MANJA papa dia selaluh panggil kat aisyah) dah banyak benda aku stopkan dulu..penat dan xnak active2 sangat..keje ape je pun..bisness kecil-kecilan je..sekarang dah terfikir nak active berniaga balik..jual la ape2 pun..janji ada side income..dari pregnant kan adik sampai la bersalin kan dia..aku just pegi keje n buat tugas2 biasa kat rumah je..memang la agak slow sikit pendapatan..ye la harapkan gaji je mana la cukup..tapi nak berbisness..keje..anak dan tugas2 kat rumah  wartu mengandung tak tercapai di badan ku..penat ya amat..sempat la jugak waktu raya ai tu buat project raya sikit2..jual kek share dengan adik aku..lepas lah gian jugak nak berniaga..aku nie dari zaman belajar dulu lagi mmg la suka sangat jual2 barang nie..tu yang bila lama stop macam gian pun ada..hehehe
 
nak dijadikan cerita..bos kat tempat keje nie ada tawarkan modal kalau aku nak buat bisness..just buat proper kertas keje and tunjuk kat dia..kalau ok dia akan bagi modal..peluang jugak tu..cumanya aku ni xyakin dalam keadaan aku sekarang boleh tak buat semua benda tu..sure la salah satu akan terabai..yang paling penting sekali..anak2 nie hah..mesti xde masa nanti..sekarang pun malam mmg khas untuk anak2 je la..kadang2 ambik gak masa bila diaorang tidur untuk selesai kan tugas2 kat umh.. ermm..bukan senang nak senang nie..banyak benda kena korbankan..kita nie manusia biasa je..perempuan lagi tu..banyak sangat kena pikul tanggjawab..satu lagi..aku pun masih duk fikir nak buat bisness ape..kalau ikutkan hati aku lebih tertarik pada skin care and makanan untuk kesihatan dan dalaman wanita je..erkkk...banyak yang bermain dalam kepala sekarang..bila discuss dengan hubby..dia menyokong je ape yang aku nak buat,,dari dulu dia la yamg selalu support ape yang aku nak buat..never say no!!!thank sayang..u're the best lah!!
 
pening punya pening fikir.. aku just decide bertenang la dulu ..tunggu anak2 besar sikit..hahah..nie la melayu..insyaallah..mama akan keje kuat..untuk anak2 mama..cuma sekarang mama nak tumpuan kan pada aisyah dulu..dia baru 3 bulan kot..baikkan mama..(padahal malas.hahha)
 
okey...jom layan picture bam bam papa nie..hari rabu nie dia dah 3 bulan...hehehe..cepatnya masa berlalu~~~
 



2 comments: