Aug 4, 2015

~ raya oh raya~






 
 allamdulillah..tahun kedua selepas meningitis..allah bagi pelunag untuk beraya..setiap kali puasa..setiap raya..benda tu la selalu bermain dalam kepala..fobia???serius beb,..aku fobia..mana x fobia..macam mati idup semula..mintak diberikan kesihatan yang baik oleh allah..x nak sakit oiiii..seksa sangat2..

raya tahun nie..giliran umah hubby ambo..di pokok sena pulau penang..nak habaq mai..hehe..kali nie adik ipar duai..semua xde..turn rumah mertua masing2..tapi masih meriah dengan sepupu2 hubby aku nie..malam raya pertama pulak de makan2 kat umah nyang dia..best..ramai sangat n semua tu kaun kerabat diaorang je..kalau kat kelatan nak kumpul family dari anak..cucu..cicit..ciott..nie memang mati xterkumpul..masing2 dengan hal masing2..susah nak tengok tradisi macam nie..siap de anugerah untuk siapa yang belajar pandai lagi..yang dah hafal al quran la..ermm..harap amsyar pun tergolong nanti..tinggi harapan aku ko mecar nie..dia sorang tahfiz pun xpe la..sejuk perut aku nanti...

dah selesai raya pertama..raya kedua aku bertolak balik Kelantan..bab naik kereta jauh2 nie la aku malas nie..dengan anak kecik lagi..tapi bila fikiran umi yang x sihat tu aku gagahi jugak..aku tak tahu berape tahun lagi allah bagi peluang untuk beraya dengan dia..selagi ada masa nie..xkan aku persiakan..penat ke susah ke..tolak tepi..insyaallah ada ganjaran dia..setiap aku fikir kesusahan nak travel jauh2 nie..aku akan ingat kata2 nenek huby aku... "xpe...susah sikit..balik ziarah orang tua ibadat,,dapat pahala.." insyaallah...







 
dari raya ke dua sampai raya ke tujuh..aku dikelantan..!! habis kan masa dengan umi lama sikit..umi macam dah bertambah x ok..berat nya rasa dugaan allah..teringin sangat nak rasa masakan dia waktu raya macam dulu2..kuzi..nasi dagang..semua sedap!! sekarang bila Tanya dia recepi nak buat pun dia dah lupa..apatah lagi dia nak masak..balik kali nie,,dia dah boleh makan sikit..selaluh suh aku buatkan bihun goreng..dia kata sedap..makan nak aku atau anak2 dia yang lain suapkan..semulut makan pastu tangan dia satu lagi duk usap tangan anok2 cakap sedap..ya allah...sedihnya..permudahkan lah urusan kami adik beradik ya allah..untuk senang dan gembirakan dia..peluang seumur hidup kami nie..allah permudahkan lah..amin...

hari khamis raya ke tujuh..kami bertolak balik ke kl..kerja mula lambat lagi..tapi ingt nak rest kejap kat rumah..sakit badan asyik duk atas kete je..dengan jem lagi..rasanya anok aku aisyah tu..membesar atas kereta je..hehehe..kali nie nak kata beraya sangat tu xde la..biasa2 je..anak kecik lagi..nak pergi mana2 pun susah..aku banyak duk kat umah je..jaga umi aku,.insyaallah..panjang umur tahun depan kita beraya sakan je..hehe

No comments:

Post a Comment