Aug 24, 2015

~ release tension ~

 
 Risaunya di hati...bila baca article pasal mata wang dan ekonomi Negara nie..ya allah..jauhkan la dari sebarang musibah..seingat aku dulu tahun 1998..abah aku je duk pening2 dengan kewangan keluarga waktu tu..aku tahu mintak je duit..sekarang bila dan berkerja dan ada orang yang perlu disara baru lah tahu ape kesan ekonomi meleset nie..seriously risau..bila de yang bagi taw..Negara bakal bankrupt..ringgit dah xde nilai..ya allah..meremang bulu roma..SELAMATKAN LAH NEGARA KAMI YA ALLAH...
 
okey2..nak release tension dulu kejap..xnak fikir masalah ekonomi atau kewangan nie..saja je aku  belek2 pic2 lama kat ig..tertengok picture rumah nie..sedar x sedar dah dua tahun lebih aku pindah masuk Republic cinta nie..mula2 pindah dulu march 2013..allahamdulillah..allah murahkan rezeki lepas je kahwin dapat beli rumah nie..tahun 2010 aku beli umah nie dengan harga 223 k..sekarang harga rumah aku nie dah capai 400k.masyaallah..cepat je naik kan..baru dua tahun..teringat sangat mula2 dapat kunci..duit rasanya macam air..laju je mengalir..hahaha..mula2 bukan main plan nak buat macam2 kat rumah baru..last satu 2 kena potong sebab budget x cukup..kos untuk besarkan dapur dan renovate pagar pun dah dekat 60 k..x campur dengan pluster ceiling dan barang2 umah lain..nak nagis pun ada..habis semua duit KWSP,bonus  dan simpanan..tengok sambil gigit jari je la..allhamdulillah..siap jugak istana kecil kami sekeluarga..kata hubby xpe la..berabis sikit pun..sebelum pindah..buat je yang mana nak buat  bila dah pindah..mesti dah xde nak renovate ape dah..sumpah x larat nak kemas..tahun lepas aku cat rumah je pun..bersepah bukan main..berhari jugak nak kemaskan rumah..jadi bila sebelum pindah dah buat siap2 semua..xde la nak sepah kan rumah lagi...
 
kalau ikutkan perancangan dihati..nak jugak cari dan beli rumah2 murah untuk investment..paling x pun boleh bagi sewa..cari flat ke.??.rumah teres ke..??tapi keadaan ekonomi x mengizinkan lagi..insyaallah..jika diizinkan allah..aku nak sangat beli rumah lagi..buat asset..harga x jatuh beb..best je bila tengok bos aku nie..contoh terdekat.. tiap2 bulan kutip je duit sewa..umur baru je 34 tahun..tapi rumah sewa berderet..rezeki betulll...pengaruh mamat tu kuat sangat nieh..hahhaa..xpe..untuk kebaikkan kan..semuanya kejayaan bermula dengan angan2..jadi berangan lah..sebab beragan  itu free jeee...hehehe

2 comments: