Mar 31, 2014

~anak oh anak~

al kisah arjuna hati ku..jauh di sudut hati nie..geram nya kat tonsil dia tu..asyik kena infection je..rasa nak tumbuk2..bayangkan la..sebulan 2 kali demam..rasanya anak aku kenyang dengan ubat n antibiotic je kot.kebiasanya nya kalau dia demam aku bawak dia pergi klinik biasa je..tapi kali nie dah x boleh blah dah..so aku n hubby bawak la jumpa doctor pakar kanak-kanak kat hospital annur bangi.dia dah biasa dengan doctor pakar tu..dari lahir lagi..atas nasihat doctor aku kena pantau tonsil dia nie sampai la umurnya 3 tahun..kalu xok lagi..kena operate..sekarang nie dah guna laser dah..xde buang tonsil macam dulu2..tapi kesian jugak nak buat..kalu x ok terpaksa la.. dari duk tengok dia asyik demam je tiap2 minggu.aku nak keje pun susah jugak..dugaan betul la..dengan umi aku xsihat..anak pun selalu demam..pohon aku di beri kekuatan dan kesihatan yang baik je..insyaallah aku boleh bertahan..ada la tu yang baik kat depan..allah x kejam..mesti ada hikmah disebaliknya..
 
tapi hati ibu mana la tahan..bila anak xsihat..kadang2 aku mengalah jugak..aku bukan malaikat..aku manusia biasa..bila fikir balik ramai lagi kat dunia nie allah uji lagi teruk dari aku..contohnya..ahli keluarga pesawat MH370..hilang orang yang tersayang..hilang tempat untuk bergantung harap..ya allah..masih belum kuat dan cukup iman didada..baru diuji ringan begitu dah mengalah..kata orang jangan lupa berdoa..doa senjata kita..insyaallah doa mama sentiasa untuk anak mama..xkan mama lupakan..
 








No comments:

Post a Comment