Apr 9, 2014

~lavender~

 
cakap pasal pewangi rumah nie kan..,mesti ko orang ada macam2 kegemaran dan taste kan?aku nie cukup pantang la..bila masuk umah atau kete bau kepam je...so x kesah la berabis sikit pun untuk pewangi rumah..bukan banyak pun dalam sebulan spend dalam 60 hinggit je untuk benda alah nie..janji umah sentiasa Wangi..ko orang punya taste aku xtaw tapi kalau aku..aku suka sangat2 kat bau lavender..kata orang bau lavender nie sesuai untuk bilik tidur je..sebab dia bau dia boleh buat orang mengantuk dan tenang je..aku nie bukan dalam bilik je..kat semua bilik kat rumah kotttt.....kat ruang tamu pun..semua aku guna yang lavender.dari sabun basuh baju hingga ke sabun mop lantai semua lavender.heheh..lepas google tentang  lavender nie..baru la tahu banyak rupanya khasiat bunga lavender nie..jom tengok khasiat nya:-
 
Wangi atau aroma bunga ini mampu menenangkan perasaan kita, sehingga kita merasa santai dan relex
 
Lavender juga mengandung antiseptik yang dapat membunuh kuman dan bakteri
 
berguna juga dalam perawatan kulit dan tubuh badan kita
 
wangi bunga ini juga mampu meritmiskan detak jantung, sehingga seseorang akan merasa lebih tenang dan nyaman
 
 nie pewangi lavender dari ambi pur..yang nie kena guna eletrik..bila pasang cepat je satu rumah berbau Wangi...hehe


 yang nie jenis spray..aku biasa guna yang nie untuk bilik tetamu..bila de orng nak guna bilik baru lah aku spray..so jimat la sikit..ehhehe


yang nie jenis beteri..nie aku guna untuk master bedroom..bilik aku nie selalu ada orang so..guna yang jenis beteri nie senang..set je time..dia akan menghasilkan bau yang Wangi setiap masa..

No comments:

Post a Comment