Jun 24, 2014

~koorang macam aku tak??~

kelam kabut di waktu pagi??biasa sangat je kan??..kadang-kadang rasa kaki tangan semua nak guna..dah x cukup dah tangan nie..tambahan lagi dengan peel aku nie yang memang susah nak bangun awal..kalau terjaga awal pun mesti tidur balik..xde la nak siap2 awal2 nie..kelam kabut jugak la yang aku suka..pastu naik keta siap berpeluh2..mana x nya terkejar2..nak hantar anak pergi sekolah lagi..biasanya aku akan keluar dari rumah jam 8.15 pagi..hantar anak pergi school nak terus pegi keje..sempat la sampai kul 9 kat tempat keje..tapi ada gak kul 8.45 baru keluar rumah..yang nie memang la..kalau boleh nak terbang je senang ..biar cepat sikit..
 
aku punya tabiat nie..sebelum keluar dari rumah..tak kiralah nak pergi keje ke..atau nak keluar pegi mana2 sekali pun..aku akan pastikan semua keje beres..kat rumah..tersusun dan rapi..hubby selalu bising..kalau nak keluar..dia akan pasti aku aku siap dulu..sebabnya..aku akan kemas rumah dulu..baru la mandi n bersiap nak keluar..kadang2 dia sempat lepak2 main gitar dulu..sementara nak tunggu aku siap..aku pun x tahu le..peel dari mana aku dapat..tapi aku buat semua keje dulu bila nak keluar untuk mengelakkan bad mood bila balik rumah..ye la..balik dah la penat..pastu sampai rumah je..tengok pinggan mangkuk x basuh..rumah bersepah..mesti la bad mood kan??..kalau weekend xpe la..nie setiap pagi before pergi keje pun aku terkejar2 settlekan keje rumah dulu and baru la pergi keje..kalau ikutkan memang la penat..aku dah try dah pergi je keje tanpa settelkan keje rumah lastly asyik teringat kan keje kat rumah pulak..Nampak nya x berjaya..jadi biar la aku terus la macam nie...
 
 
 
Yang pertama aku akan pasti kan sebelum keluar rumah ..katil berkemas elok ..aku nie paling pantang kalu nak tidur katil x kemaskan dulu..sure x leh tidur..kadang2 hubby duk atas katil kejap je..bila dia bangun aku dah betul kan balik..hahahha..lawak pun ada jugk..
 
 
 
yang kedua..aku akan pasti kan tingkap bilik temu nie terbuka,.xnak la balik keje nanti bilik bau kepam je..
 
 
 
 ke tiga..aku akan pastikan tingkat terbuka n bilik anak aku kemas dulu..bilik nie yang paling banyak digunakan selepas master bedroom so kalau x buka tingkap kepam la jawabnya..
 
 
 
 seterusnya..aku pastikan ruang tamu kemas dan meja semua dah di lap..kat rumah banyak cermin2 so kalau x lap..mudah sangat Nampak habuk2 nie..
 
 
 
 
 
 okey..n then ke dapur..pastikan gas semua tutup..lauk2 yang nak simpan dah masukkan dalam peti ais..nak makan balik bila balik keje nanti senang..panas kan je..
 
 
 pastu..pinggan mangkuk semua dan berbasuh..botol susu anak dah tersusun..biasa balik school anak aku suka mintak susu..jadi nak buat senang..semua dah siap..
 
 
 
okey last sekali..pasti kan pintu dapur semua terkunci..pintu bilik air tertutup..baru la boleh pegi keje dengan tenang...
 
 
yang nie pulak..sambil lalu nak keluar rumah..leh la betul2 kan kerusi kat meja makan nie dulu..hahah..dah habit kan..so sambil jalan pun leh buat keje..
 
 
perempuan mmg macam nie kan..lagi detail dari lelaki..nak keluar rumah je..macam2 dia fikir..yang nie dah buat ke?yang nie dah kunci ke?ada kegunaan jugak..sifat suka berfikir perempuan nie..kan??heheh

4 comments:

  1. kita serupaaaa... kalo blk tgk uma serabut mmg mood terus xbest hahaha..

    ReplyDelete
  2. mmg kemas...saya pun ada sikit macam ni..tapi kurang sikit la...biasa bangun awal masak dan kemas itu ini...

    ReplyDelete