Feb 24, 2015

~ persiapan baby~

rasanya nak update blog sebulan sekali pun susah sekarang nie..kalau dulu de la sikit masa kat ofis nie..tapi sekarang asyik busy je..kalau x busy dengan keje..busy dengan zzzzzzzzzzz..memang xlarat sangat..sekarang aku dah 24 week (6 bulan).tapi penat tu ya allah dah macam 8 bulan kot..perut pun selalu je mengeras sekarang nie..Tanya doctor..doctor cakap sebab aku active sangat..memang pun..hubby aku pun naik risau tengok aku..pregnant dulu aku cam banyak tidur je..kali nie dengan nak melayan anak lagi..selalu travel balik Kelantan lagi..tengok umi aku yang x sihat..macam2 lah..insyaallah..semua nya akan okey..hope baby kuat je kat dalam tu..
 
cepat pulak rasanya pregnant kali nie..pejam celik pejam celik dah 6 bulan..kalau dulu 6 bulan nie aku dah start beli barang baby..tapi kali nie tunggu lah 7 bulan la..niatnya nak guna je barang abang dia dulu..tapi rasanya kali nie girl..so kena la cari baju pink2 sikit..barang baby macam baju semua  tu lambat sikit pun x pe rasanya..yang memerlukan kos mahal nie patut aku dahulukan..kalau nak beli semua sekali gus..memang parah la..meh nak share de beberape barang yang aku beli kat facebook,murah disamping hasil yang memuaskan..
 
1. maternity pillow
 
 yang nie harga dia rm 95..aku tempah dengan kawan aku..nanti jap lagi aku bagi facebook dia..yang nie ada multifunction..satu leh guna sebelum bersalin..n satu lagi bila nak menyusu baby nanti..sekarang nie aku selalu je tidur meniarap..baby pun rimas agaknya..so bila ada bantal nie..peluk tidur selesa la sikit..xde la terpenyek baby dalam perut tu..hehe..nie facebook nya https://www.facebook.com/adora.aish?fref=ts.. sape yang nak cuci mata..add la dia k..harga sure murah dari yang lain..

  2. tilam kekabu baby
 
 yang nie harga dia pulak dalam rm 255 termasuk postage.waktu tempah nie xtaw lagi baby girl ke baby boy..so aku pilih je warna yang unisex nie..boy pun boleh girls pun boleh.. sapa berminat leh add facebook nie ye.. https://www.facebook.com/nirhana.chenan?fref=ts  service dia cepat..dalam 2 week je dah siap..

3. Medela freestyle breast pump
 
 yang nie dalam senarai..x beli pun lagi..baru survey2..yang paling murah yang aku survey sekarang RM 1450..tapi warranty saller je..boleh la..hope x rosak la dalam tempoh setahun tu..
 
 
 
errkk..alamak lupa petang ni de check up kat klinik kesihatan..okey2..stop sini dulu..jumpa lain kali pulak nooo..daaa!!
 

2 comments:

  1. medela freestyle tu murah. dulu masa 2013 aku beli rm1400 jgk. warranty seller jgk. alhamdulillah bule gune lg smpi sekarang. mmg puashati guna.

    ReplyDelete
  2. medela lambat rosak..rasanya..kalau beli warranty seller pun ok je..

    ReplyDelete