Nov 21, 2013

~kalau bukan isteri sape lagi~

biar le orang nak cakap aku cerewet ke!!..biarlah hubby nak bising bila aku paksa dia makan supplement!!biar la anak aku nak nagis bila aku paksa dia minum macam-macam!!biar..biar!!aku tahu ape yang aku buat..mencegah lebih baik dari merawat kan??kalau tak aku yang sebagai isteri solehah dan ibu mithali nie..sape lagi kan??hahaha
 
tak tahu ler aku nie ikut jejak sape..kalau di ikutkan umi dan abah aku bukan jenis yang suka makan ubat atau supplement kesihatan nie..tapi allhamdulillah..aku nie sememangnya jenis yang agak senang makan ubat ataupun supplement..dari zaman muda lagi..ramai je yang boleh makan supplement nie..tapi x ramai yang boleh disiplinkan diri kan?mesti lupa la..xpun malas..macam hubby aku..alasan yang dia selalu bagi lupa nak makan..patutla satu vitamin pun berbulan2 nak habis..
 
sekarang nie aku nak share dengan ko orang semua supplement yang aku ambik dan sediakan untuk family kecil aku nie..setakat ni hasil dia sangat memuaskan..supplement nie kena diambil dalam tempuh yang lama..maknanya ken continue makan..bukan makan sebulan pastu xde hasil dah nak stop!ubat yang baik xde bertindak dalam masa singkat....bila rasa xde hasil mula la nak complain ubat tu x bagus la..supplement nie tah ape2 la..ko tu yang sengal sebenarnya..hehehe
 
(nie hubby punya)penerangkan kita mat salleh punya ye..dah google melayu x jumpa la pulak..

  • Blackmores Multivitamins + Minerals contains essential vitamins and minerals to provide your body and mind with all-round nutritional support and help maintain health every day. It helps supplement an unbalanced diet in one-a-day dose.

 (nie pulak kita punya!!auwww..gedik2sikit..untuk suami u!!!ko??ada??)hahah

  • Mari kita baca kebaikan GLA COmplex Shaklee :

 
· Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf. 

 
  • nie pulak khasiat jamu seri bonda:
 

 
 
KETATkan otot faraj
POWER GRIP
Mengembalikan keinginan bersama suami
Membekal TENAGA Tambahan
MENEGANGKAN & MENGANGJALKAN payudara
Mengurangkan risiko kanser SERVIKS & PAYUDARA
Menghangatkan HUBUNGAN INTIM
Membantu Mendapatkan ZURIAT
Merawat masalah KEPUTIHAN
Mencegah & merawat BAU yang kurang enak di bahagian vagina
Menghilangkan GATAL-GATAL di bahagian VAGINA
MNCANTIK & MENGANJALKAN struktur KULIT
Membantu MENCERAHKAN KULIT
AWET MUDA & WAJAH BERSERI
Melancarkan peredaran DARAH
Melancarkan SENGGGUT & menstabilkan KITARAN HAID
Melegakan KEKEJAGAN OTOT badan 
Melawaskan pembuangan AIR BESAR & KECIL
 Tubuh akan terasa lebih RINGAN
Baik untuk pesakit KENCING MANIS ( Membantu menghilangkan kesan hitam pada kulit)
Membantu mengatasi masalah REKAHAN TUMIT KAKI 




(nie yogi mogi punya)
 
Antara kebaikan Mealshake ini ialah : 
 
rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas 
sesuai untuk seisi keluarga
Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
Meningkatkan selera makan anak
Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti 
 khasiat vitamin Qgummy:
 
Vitamin C yang tinggi untuk
meningkatkan daya tahan badan
dan mengelak dari selsema serta
batuk

No comments:

Post a Comment