Dec 23, 2013

garangku bertempat..

Mata ku kalau diikutkan..memang dah x boleh buka nie..tapi budak bulat sorang nie masih active..xde jalan nak tidur dalam masa terdekat nie..so update blog dulu la..kebiasaan sebelom jam 12 malam aku akan pastikan dia dah tidur..aku nie bila letih sangat kadang2 aku yang lelap dulu dari dia..tapi kalau hubby keje malam terpaksa la tahan mata nie..risau nak tidur selagi dia x tidur esok mula la membuta kat ofis..heheh..bila cakap pasal disiplin  anak nie..bukan senang nak bentuk ye..budak kan??mana la dia tahu ape..sakit nagis..lapar nagis..xdapat ape dia nak nagis!!!tu je la dia tahu kan??amsyar wartu dia kecil2 dulu sangat senang diuruskan..sama macam papa dia..tapi bila dah besar sikit nie .macam2 la pulak ragam dia..kadang2 pening jagak aku dengan kerenah dia..tapi aku tetap berpendapat yang anak nie.kita yang bentuk dia..xkira la dah besar ke atau dia masih kecik lagi..

Macam si amsyar nie..dari kecik lagi aku dan hubby akan pasti kan dia tidur pada wartu yg ditetapkan..xkan lebih dari kul 12..bukan ape..kalau dilayan memamg la kul 2,3 xtidur lagi..pastu kita yang teruk kat tempat keje nanti..bangun tidur pun sama..paling lambat kul 8 pagi aku dah pastikan dia dah bangun..walaupun dia tidur lambat macam mana sekali pun..sebelum kul 9 pagi aku akan kejutkan dia bangun jugak..macam kejam pulak..aku bukan ape..nak pasti kan dia boleh ikut dengan ape yang aku aturkan untuk dia..

Sama jugak bila dia main..selepas dia main..aku akan pastikan dia simpan balik semua maianan dia balik dalam bilik toy tue..jadi aku dah x payah susah kemas dah..amsyar nie boleh dikatakan agak senang diajar n dibentuk jugak..so lepas main je dia akan pekik..simpan!!!!kuat2..tu tandanya dia dah nak naik tidur..hehe..tapi ada jgk time bila dia malas..time tu ko suruh la ape pun ..dia xlayan pun..hehe..

Ermmm..okey..kalau dia minum susu pun..botol susu aku dh ajar letak dlm sink siap2..dulu dia okey je..lepas minum terus pg dapur..letak botol dalam sink..tapi sekarang nie selalu lupa..tapi bila cakap elok2 balik..sure dia akan letak botol susu dia kat tempat sepatutnya..aku dari kecik lagi..umi aku dah ajar semua benda aku buat sendiri..xmenharapkan orang lain buatkan untuk aku..tu yang terbawak2 dlm cara nak besarkan amsyar..tapi bila tengok dia.cam kesian pulak..paksa suh buat tu..buat nie..hahaha..tapi xpe...mum know best kan???so ikutkan je la ye..hehe.




No comments:

Post a Comment