Mar 30, 2016

~tak Dirancang~

yuhuuu..jom kita update blog laju2..hehe..nak citer sal Cameron highland nie hah..kot lama2 nanti  dah basi pulak..sibuk sangat nak makan strawberry kan..hubby terus bawak pergi Cameron..x plan sebenarnya..biasa la..kalau melibatkan hubby aku nie selalu last mint je..kalau xde ape2..jalan!!senang je dengan dia..kalau aku 2,3 minggu dah plan siap2 dah..sebab aku jenis x suka last mint nie..kalau kelam kabut sangat mula la mood swing2 aku datang...
 
asalnya sabtu tu nak balik penang..tapi hubby aku x sihat sangat lagi dari demam..macam x larat je sabtu tu..so dia rehat je la kat umah..mlm ahad tu baru dia cakap kita pergi cameron je la..bawak anok2..lagi pun dah lama janji degan amsyar nak bawak dia jalan2..cuti sekolah ai tu..hubby outstation so kami duk je kat umah..xde pergi mana2 pun..alang2 aku pun dah ambik cuti isnin tu..so jalan je..kemas2 ape yang patut..dlm kul 2 ptg ahad tu kami bertolak..
 
seingat aku last pergi sana tahun 2012..waktu tu amsyar kecik je..kali nie pergi dengan 2 kids..dengan jalan nya bengkang bengkok..ya allah..sampai muntah ok..dah la perut kosong..otw tu makan burger je..ambik ko..serik pulak rasanya..tapi demi anok2.tahan je la..sampai sana lebih kurang kul 6 ptg..lepas check in semua..rest jap..bagi hilang pening nie dulu..nthen baru keluar makan..suhu kat sana waktu 23c..amsyar n aisyah dah macam selsema dah..hahah..betul2 ikut aku..cepat kena selsema..tambah lagi bila sejuk2 nie..terus selsema..malam tu xde activity sangat..anok2 pun macam penat je..so lepas makan..pusing2 jap..terus balik bilik rehat..
 
esoknya kul 7 anok2 semua dah bangun..ermm..kacau betul sejuk2 nie ..ingat nak tidur peluk laki lama la sikit..pagi2 lagi diaorang dah bangun...amsyar dah xcited nak pergi kutip strawberry..so lepas breakfast semua..kemas barang terus check out..first time pergi kutip strawberry sendiri..sebelum nie datang just beli je yang orang jual..nie saja je nak bagi pengalaman kat amsyar..dia macam seronok je..yang seksa nya aku la..kena panjat tangga..nasib baby ok je duk diam2 dalam perut..hahah
lepas kutip strawberry kami ke ladang teh pulak..tapi waktu tu hujan..so xleh nak naik kat lading teh  tu..just minum teh panas kat restaurant dia je..masa duk minum tu..amsyar bagitaw..best la papa kutip strawberry..sejuk..nanti kita pergi London pulak..nak tercekik papa dia dengar..hahah..London??ermm..belajar2 pandai2 nanti keje elok2 pergi la sendiri je nanti..hahaha
 
best sebenarnya bawak anak umur amsyar nie jalan2..dia dah pandai menghargai..banyak Tanya soalan..kenape macam tu..kenape macam nie...aisyah kecik sangat lagi..so dia kejap tidur..kejap bangun..pas tu minum susu..pastu merap..tu je la keje dia..haha..insyaallah de rezeki kita pergi tempat lain pulak ye..
 
 
 
 










No comments:

Post a Comment