Apr 10, 2016

~side income~

Orang kata kalau tidak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya..begitu jugak la dengan rezeki..setiap bulan kita complain kata duit asyik x cukup..tapi xde usaha pun..nak perbaiki diri tu..aku pun cam tu..xpayah cakap orang la..kalau xde duit mula lah..fikir macam2 nak buat..pah tu xde tindakan pun..alasan aku xde masa..busy dengan anak ler..memang pun busyyyy sgt..dengan bawak perut lagi..tapi macam dah x sanggup dah nie setiap bulan menahan diri dari nak beli ape2..asyik x cukup je duit..nak mintak dengan laki pun dh segan,,asyik pau duit dia je..so rasanya dah leh berdiam diri lagi..kena buat sesuatu...
 
mula2 fikir nak jadi je dealer product kesihatan macam dulu..tapi aku sekarang bab nak pos2 nie dah malas dah nak beratur kat pos office..so aku nak cari keje yang senang sikit..xpayah nak pergi pejabat pos hari2..so aku terfikir nak buat je kutu Tupperware..lagi pun minat sangat kumpul Tupperware nie..dari minat leh bagi sumber pendapatan ok jugak..setakat nie dah buat group kutu dah nak masuk 3 bulan..every month dapat la duit tambah sikit..xbanyak pun..tapi ok ler dari xde kan..at least kita usaha..dari satu group dah nak bertambah dah group2 nie..allhamdulillah..cuma kadang2 pening cari stock yang customer nak la..kdg2 kad stokes ada..kadang xde..so kena dapat kan dari stokis lain..nasib de group besar yg semua ahli Tupperware..so bila xde stock tulis je kat whatapp...insyaallah yang masih simpan stock Tupperware tu aku reply..
 
 
 
 
yang kedua nie..langkah seterusnya yang aku ambik..nak jadi agent insurance..kadang2 terfikir jugak..susah gak nak cari orang nie..semua cam ada insurance je..tapi bila fikir macam tu..sampai bila la duk takat tu je..hubby pun macam ok je..dia selaluh support je ape yang aku nak buat..pernah jugak dia offer nak bagi modal kalau aku betul2 nak buat bisness..tapi aku cam x yakin je..kang guna modal dia..barang tah kemana..modal tah kemana..mati aku nak gantu balik duit dia tuh..haha..so aku buat la..yang x payah guna modal dulu..cuma bermodalkan air liur je..hahha..ya allah permudahkan la urusan aku yang allah..murahkan rezeki aku dan rezekia anak2 aku..amin....

 
 
 

1 comment: