Jan 20, 2011

Itulah Isteri!!

Bila sebut isteri..biasa lah tak kan lepas dari buat kerja-kerja rumah..tak kira cuti ke..keje ke..sakit ke..keje rumah harus dibereskan juga.lebih-lebih aku nie yang husband aku cakap memang tak reti duduk diam.hahha..tapi betul pon,aku memang tak reti diam.bila kat rumah ada saja je yang nak aku buat..tak kira la cuti atau pon hari keje..hehe
Hari nie cuti Thaipusam.husband pun keje petang hari nie.so mula la rasa nak masak lain sikit.kebiasaan hanya roti je..tambahan wartu malam,husband diet la katakan..hari nie,tiba-tiba nak buat ikan stim.tapi barang-barang kat peti ais semua dah licin lepas tu keluar la pegi pasar dekat rumah kejap.balik tu terus masak,bukan ape nak kejar husband pergi keje.takut tak sempat makan lak(itu la isteri..selalu fikirkan perut suami..)tengah masak..dalam masa yang sama aku basuh baju..dah sebakul penuh.buat dua or tiga dalam satu masa tu kacang je bagi isteri.tu tak termaksud jaga anak..silap2 masak pon boleh dukung anak.hehe..agak-agak kalau bagi lelaki buat keje isteri dalam masa dua hari,mungkin dia akan sangat bersyukur dijadikan lelaki..haha..apa pun semua dilakukan itu adalah pahala bukan sekadar penat..pahala dan ganjaran dijanjikan Allah..

baju dah siap dibasuh dan dijemur!!



lauk untuk makan tengahari pon sudah siap dimasak

No comments:

Post a Comment