Jan 29, 2014

~elak sebelum kena~

 
 ai nie terasa gedik nak buat entri pasal Shaklee pulak..aku nie dari muda lagi sememangnya suka sangat makan supplement atau jamu2 nie..dulu waktu sekolah..kalau tak bapak aku yang belikan..aku sanggup kumpul duit untuk beli benda2 kesihatan nie..bukan untuk sapa..untuk badan kita jugak kan??elak sebelum kena sakit yang boleh memudaratkan kita..bila dah kahwin n bersalin nie..lagi la aku perlukan kan sangat supplement nie..mana tak nya..balik keje dah penat kalau xkuatkan badan..xtahu la ape jadi dengan anak..suami n rumahtangga..allhamdulillah..setakat nie hubby x pernah complain ape2 lagi soal tanggungjawab aku..suh aku rehat2 n berfoya2 kata rumah ada la..hehe..

setakat nie..aku tengok anak aku si amsyar nie..senang diajar.mewarisi sifat ku kot..kiranya bila suh makan vitamin ke..minum ape2 pun..laju je..ubat pun dia jenis budak senang makan ubat..so kalau supplement yang sedap2 macam gula2 nie laju je la dia..cuma laki aku nie liat sikit..beli vitamin ape pun berbulan2 nak habiskan..kadang2 sampai nak expired..bila Tanya asyik cakap x ingat nak makan..ape yang dia ingat pun xtaw la..hehe..pastu mula la bila keje kuat sikit demam..penat2..kena bebel sikit ok la kejap..pastu lupa makan balik..sekarang nie aku pulak jadi pengemar Shaklee..so ape lagi paksa la hubby makan jugak..haha..muka redha je dia..mau x makan..mahal nie aku beli..hahah..

setakat nie badan aku nie sesuai la dengan Shaklee..sebenarnya wartu sakit hari tu..doctor ada bagitaw aku yang aku nei ade fibroid kat luar Rahim..2cm je waktu tuh..risau gila kot..dengan aku nei semangat nak anak ramai nie..heheh..de la member suggest suh ambik gla dari Shaklee nie..so lepas 2 bulan makan dengan consistent.. pergi scan dah kecut dah pun tinggal 1 cm je lagi..doctor cakap dah x payah nak risau dah..1 cm ok je..dia boleh mengecut bila2 masa..allhamdulillah..dengan izin allah..sakit nie kena rajin cari ubat je..sebab xde sakit pun yang xde ubat..kecuali mati..

sekarang nie aku satu family ambik gla..esp,meal shake,este dan zinc..insyaallah if ok..kita try yang lain pulak..aku buat entri pasal Shaklee nie bukan nya nak promote ke ape..sebab aku x jual pun..just nak share benda baik dengan ko orang semua..pilihan di tangan anda~~

No comments:

Post a Comment