Jan 28, 2014

~kertas dinding~

cerita kertas dinding..dah lama plan nak pasang kat bilik..baru lah boleh tercapai..orang xde duit macam nie la..kalau aku kaya hari nie buat entri pasal nak pasang wallpaper nie..esok dah boleh pergi kedai..tapi aku nie kena tunggu berbulan2 dulu..kumpul duit sikit2.xkesah la berbulan 2 ke..janji tercapai jugak kan??survey2 punya survey jumpa la tempat paling murah..tempatnya kat korea wallpaper puchong..dekat je dengan IOI mall..mesti ko orang tahu kan??lalu je kat depan IOI mall dah besar2 dia tulis.."kenapa perlu cat kalau wallpaper lagi murah"!!hahah
 
nak masuk rumah dulu,discuss dengan hubby xnak pasang wallpaper kat bilik ..tapi sekarang nie dinding dah rosak teruk dikerjakan aku..nak deco2 kunun..nak gantung frame la bagai..last habis satu dinding kena double tape..nak tanggalkan pulak susah..fikir punya fikir..kalau nak cat pun sure tak cantik..so aku rasa kena la letak jugak wallpaper..kat kedai korea wallpaper nie..bila kita nak jadi ahli kena bayar rm49 dan dapat free satu roll wallpaper..selepas tu dapat diskaun 50 % for the next wallpaper..jimat kan??jadi untuk bilik kat rumah aku nie..perlukan 2 roll je plus installation rm400 .satu roll dah free so aku just bayar untuk 1 roll n kos installation je la..moral of story..sebelum nak beli ape2 survey la banyak2 tempat pun x rugi..kita akan rasa berbaloi2 bila kita boleh save duit nanti..
 
insyaallah xde ape2 next week diaorang akan pasang kat rumah..nanti dah pasang aku share picture  ye..
 
 antara contoh2 wallpaper yang ada kat kedai dia..yang nie harga dalam rm600 lebih 1 roll..if jadi ahli dapat la rm 350 untuk 1 roll.

 yang nie wallpaper cute2 sikit..sesuai la kalau nak letak bilik budak2..tapi bilik amsyar dah cat dah pun..so x payah la wallpaper bagai..

 okey..nie wallpaper yang aku pilih untuk bilik aku..rm 350 je 1 roll n + installation rm 200..save!!


nie 1 roll yang free..cuma bayar kos installation rm200..cantik je pun..walaupun free..kan??

2 comments:

  1. salam...nk tanye...diorang psang wallpaper on time ikut date x

    ReplyDelete
  2. lepas kita pilih wallpaper dia akan bag tarikh untuk install..biasanya pasang tu ikut tarikh yg dh dijanjikan..

    ReplyDelete