Jul 9, 2013

~aku yang beremosi~

tajuk nak gempak je kan??sebenarnya aku nak share dengan ko orang semua tentang satu kejadian wartu aku bercuti di langkawi baru2 nie..serik pun ada jugak bila ingatkan kembali..aku nie sememang nya anti dengan hospital kerajaan nie..bukan nak berlagak or agung-agungkan hospital swasta,tapi dah sememangnya kenyataan yang service di hospital kerajaan sangat la teruk..

nak dijadikan cerita..amsyar malam sebelom kami bertolak ke langkawi dia dah muntah2.badan pun suam2 sikit..tapi aku nie degil nak bawak jugak dia pegi langkawi..x nak berpisah la kunon..masa kat airport dia ok lagi..boleh main2..gelak2..bila naik flight je terus tidur..dalam hati aku nie berbunga2 la..happy semacam ler..aku nak bagi dia tidur puas2..petang nie banyak aktiviti yang menunggu..mesti menarik untuk dia..penerbangan kami ambik masa dalam 1 jam lebih..bila sampai sana amsyar tiba2 macam x bermaya..senyap je..tidak active seperti biasa..hah!!sape kata dia okey??sampai restaurant je..dia dah start muntah2..habis baju n seluar aku..nasib aku dah bawak ubat siap2..tapi ubat muntah aku lupa lak bawak.hati aku mula x tenang..makan pun dah x lalu..ye la..anak dah sihat kan??..tapi aku pujuk hati xpe2 nanti kat bilik dia ok la tuh..mungkin penat sikit..

sampai kat bilik..dalam jam 2 petang, tourist guard dah mintak berkumpul kat lobby hotel untuk next program dalam kul 3.15..mak oii!!mana sempat nak rehat..so hubby aku xbagi aku n amsyar ikut..lagi pun aktiviti petang nie melawat pulau2 kat langkawi..naik boat bagai..lagi pening ler anak aku..so aku pun rehat2 je lakat hotel dengan amsyar..tapi petang tu amsyar asyik muntah2 je..minum susu n muntah balik..badan pun dah lembik..suhu badan pun naik..so aku message la tourist guard tu cakap nak bawak amsyar pegi klinik..kelam kabut jugak k.zila tuh.(tourist guard)..sampai je kat lobby hotel,manager hotel suruh pemandu bawa kami ke hospital kerajaan..hospital kerajaan?? hati aku dah xsedap..aku sempat bagitaw..yang aku nak ke klinik swasta je..kalau xde pun bawak la ke hospital swasta pun..tapi manager sengal tu cakap semua klinik swasta tutup wartu tu..(wartu magrib)nak x nak aku ikut kan la saja..aku sedikit emosi wartu tuh..senyap je x bercakap sepatah pun..

sampai je kat hospital..kami kena register dulu..bagi ic dan isi beberape form..aku dah angin..masa duk isi form boleh pulak pegawai yang bertugas tu duk bergayut kat phone..aku nie macam nak patah pinggang dukung amsyar..15 KG okey!!amsyar pulak bila sakit2 dia memang xnak langsung dengan orang lain..dengan aku je..

okey!!lepas register..kami kena buat pembyaran kat kaunter lain pulak..masuk dalam ruang menunggu..masyaallah ramainya manusia..kerusi pun xde..so k.zila mintak rawatan segera sebab amsyar dah lembik..tapi yang bodohnya..nurse sorang pun xlayan..dia cakap suh masuk n mintak dengan doctor sendiri..aku sabar je!!!hubby try masuk kat bilik rawatan n bagitaw amsyar muntah dari siang tadi..dah lembik..mintak2 dapat la rawatan segera..dengan muka kereknya..cakap ok..masuk n tunggu kat situ..(sambil tunjuk katil)dalam hati aku lega la sikit..at least x payah nak tunggu lama.tapi yang aku geramnya..aku dengan amsyar tunggu dekat sejam..xde pun nurse atau doctor yang dating check..dah la hubby n k.zila kena halau keluar..amsyar pulak duk menagis..siap cakap sakit..sakit..sakit!!!ya allah hati mana yang x beremosi..aku dah nak menagis dah..rupanya kami tetap kena tunggu giliran..bezanya dia bagi katil je..bagi katil bukannya boleh hilangkan sakit!!nie kan kecemasan..baby lak tuh..patut la dapat rawatan segera..aku betul2 tahan marah..bila amsyar start nangis..aku dah tak boleh bersabar..aku dukung amsyar n bawak keluar..sampai kat luar..aku cakap kat laki aku.."bawak amsyar kat swasta..suck!!!bukannya nak bagi rawatan..suh tunggu je..budak nie dah meraung sakit..aku xkan datang lagi hospital kerajaan..suck!!!!!!!!.."agak tinggi jugak suara aku..sambil nagis..hahahah..bila ingat cam bodoh lak..tapi aku geram gila kot!!pegi mati la kalau orang nak tengok pun..k.zila terus cari pemandu..kesian k,zila dia susah payah malam tu..last kami jumpa satu poliklinik dekat area kuah..syukur..!!after makan ubat..n rehat cukup amsyar dah sihat..keesokkannya..dia dah boleh ikut kami jalan2..siap naik boat lagi..heheheh

aku dah ada banyak sejarah dengan hospital kerajaan..dulu pakcik aku meninggal dalam kereta sebab terlampau ikutkan procedure la..nak kena tunggu giliran dan proses yang betul..kalau pesakit dah nazak..mati dulu kot!!aku selalu cakap kat laki aku..by!!!please cari duit banyak2..saya xnak berurusan dengan hospital kerajaan..sakit or bersalin sekali pun..tu je yang aku mintak.!!salah satu sebab benda pertama aku buat lepas aku dapat keje ialah..ambik insuran..Alhamdulillah..amsyar pun aku dah ambilkan insuran..pada ibubapa yang belom ambik insuran lagi untuk anak mereka..plsssss!!!tlg ambik insuran..untuk masa depan anak kamu semua~~melainkan kamu semua duit berkepuk2 je..hehehe

dan lastly aku nak bagi taw..hospital langkawi dan doctor yang bertugas malam tuh (5 july 2012,7.30 mlm) u're suck!!!!

No comments:

Post a Comment