Jul 14, 2013

~everything running smoothly~

syukur ya allah hari nie hari ke 6 kita berpuasa..walau pun target aku untuk bulan puasa nie tak tercapai2 lagi..ermm..nak tercapai je..usaha x nak kan??..hahaha.target ape??umh..macam biasa la.nak turunkan berat badan..tapi tak jugak turun2..lagi satu nak habiskan baca al quran dalam bulan puasa nie..berape muka dah baca???untuk habiskan satu al quran dalam bulan puasa at least kena baca 4 page setiap kali sembahyang atau 20 page setiap malam..aku nie 4 page je sehari..mana la nak dapat habis..tu pun kadang2 tuang jugak..eisss..(berat nanang ijat nie!)stop la cakap pasal target aku..yang aku nak citer bukan pasal tu sebenarnya..nie hah!!nak citer pasal amsyar and hubby..(nama pun blog aku..mesti le citer pasal family aku..xnak tahu x yah baca ye!!muahahahah..opsss..jaga mulut ijat..jaga mulut..ok2!!)

entry last week kalau x silap aku..aku de citer pasal amsyar first day kat sekolah baru..sekarang dah nak amsuk minggu kedua dia kat sana..allhamdulillah..jauh dari yang aku sangkaan..first time tinggal dia sampai sekarang dia tak menangis langsung..masa hantar dia siap bye2 lagi..syukur sangat allah..kau makbulkan doa aku..betul la doa ibu nie mustajab..ape yang kita nak untuk anak kita..doa lah banyak2..bangun malam buat solat tahajud..solat taubat..solat hajat..dan doa banyak2..in syaa allah..allah tunaikan permintaan kita..tu la yang aku buat bermalam2..mintak allah lindungi dia di saat aku tak mampu nak lindungi dia..sekarang nie aku dah kurang risau..bila tinggal dia kat sana.bila Tanya cikgu dia pun..dia cakap amsyar ok sangat kat sekolah..bila wartu makan..dia makan..wartu tidur dia tidur..syukur sekali lagi ya allah..lega sangat hati nie..

okey..sekarang pasal hubby pengarang jantung iii tuttt!!!.lately aku perhatikan dia cepat sangat x sihat..boleh dikatakan setiap bulan la dia demam..setiap bulan la jugak mc..nak kata x active bersukan..hari2 pergi gym (sebelom puasa dulu la)tapi kat umah aku tengok asyik baring je..asyik ngantuk je..bagi supplement bukanya nak makan..bila Tanya makan ke belum supplement tuh?..cakap dah..tapi supplement mak dia beli lama gile kot..xhabis2 lagi..ermm..cam budak2..amsyar lagi senang kot nak makan ubat..dia sekarang duk sibuk Tanya aku lak..makan ape sebab aku dah jarang sakit..rasanya xde makan ape..aku just ambik Jamu Seri Bonda je..(wah..sempat lagi promo..)hahaha..risau pun ada gak..bila dia asyik xsihat je..umur baru 31..tapi lasak sikit demam..mayb keje kuat sangat kot..dah la tidur tak tentu masa..duk pulak dalam aircon..mana nak sihat..x berpeluh..tapi allhamdulillah..bila slow talk dengan dia..nasihat suh makan ubat n supplement dia boleh terima..sekarang ubat dah makan ikut masa..supplement pun tak payah suruh..dia dah tahu makan sendiri..hah!!macam tu le..


minggu pertama puasa..everything running smoothly..!!syukur..harap2 berkekalan la..tapi kalau asyik ok je..bukan namanya kehidupan lak kan??asyik ok..tanpa diuji..mesti manusia mudah lupa..


No comments:

Post a Comment