Jul 22, 2013

~chef izat~

(paprik udang)
 
 
 (asam pedas ikan siakap dengan kangkung goreng belacan)


(gulai ikan janahak,keli masak cili, ikan rebus goreng dan ayam kampong)


tu diaaaa..mood masak dah datang..biasanya bulan puasa nie xde maknanya nak masak2 bagai..balik rumah pun dah kul 6 lebih..nak berperang dengan amsyar lagi..mana larat nak masak..tapi semalam tiba2 nak makan paprik udang.kesian pulak kat hubby..asyik makan kat luar je..semalam dia pun keje malam so boleh la bawak bekal untuk sahur sekali..sebelom nie duk mengadu kat aku kawan2 dia semua bawak bekal dia je makan luar..semalam 3,4 lauk aku bagi..nak bekal sangat kan??hahaha..
 
mood nak masak nie pun bukan selalu ada pun..kadang2 je..tak nak masak bukan nya ape..berdua je makan,kadang 2,3 hari baru habis..xpun buang..membazir je..baik makan kat kedai je..senang dan x membazir..cuma bila hujung bulan macam nie nak makan sedap2 better masak je..beli kat luar mahal mak oiiii..kat bazar ramadhan kat area Bandar saujana putra tuh..ayam golek je dah RM20 SEEKOR...xde makna nya nak makan ayam golek kalau dah macam nie..mahal sangat..!!
 
allhamdulillah..sekarang nie..aku banyak belajar masak,dulu masa belom kawin masak meggi n air je la pandai kot..lepas kahwin nie nak x nak kena belajar masak..nak bagi suami rasa air tangan isteri kan!!setakat nie..hubby aku x pernah complain ape2 lagi..dia cakap aku nie kalau masak selipar jepun pun sedap..hurmm!!!aku masak betul2 kang baru tahu..~~padahal dia tuh yg kuat makan..tu la semua makanan sedap je..
 
harap2 mood rajin masak aku nie berkekalan la..dalam bulan puasa nie..dah x lalu dah tekak nie nak telan makanan kedai je..heheh..okey..stop sini dulu..jumpa next entry ye..

No comments:

Post a Comment