Jul 3, 2013

~anak mama~

hari nie first day amsyar kat sekolah baru..bukan sekolah actually..nursery je..tapi kami sekuarga dah biasa panggil nursery dengan panggilan sekolah..sebelom nie dia duduk dengan baby sitter..dari 1 bulan lebih sampai la setahun lebih..pastu kami pindah rumah..papa decided nak letak amsyar kat nursery..suruh amsyar bergaul katanya..tapi x sampai 2 minggu pun kat sana..amsyar menangis masa hartar tu biasa la..budak kan?awal2 memang macam tuh..tapi yang aku anginnya..puting susu dia boleh tertukar dengan budak lain..dah bagitaw..tapi still tak tukar pada puting asal balik..means that dia pun dah xtaw mana2 dah puting susu tuh..budak ramai sangat..yang tukang jaga nya berape orang je..aku report kat JKM baru taw!!
 
ermmm nak dijadikan cerita..satu hari tuh..allah nak tunjuk kat aku..mula2 aku sampai sana..aku dengar pekerja dia menjerit..cakap gila la..sangat x elok untuk didengar oleh budak-budak..angin jugak aku..so aku tanya la kenape??dia cakap ada budak baru masuk..so nagis je budak tu...dalam hari aku..)aiii.ambik budak lagi..yang ada pun xsempat nak jaga..)discuss with hubby dan mak mertua..akhirnya hari tuh jadi hari terakhir amsyar kat situ..xingin aku..dia belajar bukan2 kat sana..niat dihati nak call je owner dia bagi taw staff dia macam tu..hubby lak x bagi..kan x pasal2 kena maki kat aku..hal melibatkan anak jangan main2 dengan aku ye!!
 
okey!!pastu aku aku fikir punya fikir balik..aku nak hantar kat baby sitter balik la.amsyar kecik lagi..dia xsesuai kot duduk dalam suasana ramai2 macam tu..so aku hantar dia kat kawan aku di area shah alam..jauh2 tuh memang le jauh..tapi aku ok je..asalkan hati senang..kat situ hampir 4 bulan jugak..tapi kawan aku tu..bulan puasa nie dia dah start nak berniaga..so x boleh jaga amsyar dah..aduh..pening balik nak cari tempat lain..hubby aku nie suh aku letak kat nursery balik..nak x nak kena la ikut..survey punya survey..nasib la jumpa satu nursery yang budak dia baru 5 orang..ramai sangat..owner dia baru buka branch baru..harap sesuai la dengan amsyar..
 
pening sebenarnya nak fikir atau decide ape2 untuk anak..sebab kita mak nie sure mahukan yang terbaik untuk anak..sempat la jugak x tidur semalaman duk fikir..sempat la jugak menangis sebab terlalu risau..sampaikan hubby aku cakap..dia selalu doakan aku lepas sembahyang supaya jangan over..anak ok je aku nie yang lebih..eisss..dia laki mana tahu..aku yang susah pregnant pas tu beranak lagi..dia tahu order je!!!hahah..
 
okey amsyar..mama buat entry nie khas untuk amsyar..mama nak bila amsyar besar dan boleh baca entri mama nie..amsyar akan tahu perasaan mama.mana la tahu umur mama tak panjang,mama xsempat tunjukkan kasih saying mama pada amsyar..mama nak amsyar tahu yang mama sayang amsyar lebih dari nyawa dan diri mama..mama x marah sikit pun bila mama susah hati pasal amsyar..mama x kisah kalau mama xboleh tidur sebab fikirkan terbaik untuk amsyar..sebab mama tahu amsyar anugerah allah pada mama dan amsyar harta tidak ternilai pada mama.jauh dihati mama,mama sedih sebab mama x mampu nak jaga amsyar sendiri..mama sedih sebab terpaksa tinggalkan amsyar pada orang yang amsyar xkenal..tapi mama terpaksa..mama kena keluar cari rezeki untuk pastikan amsyar hidup selesa..mama x nak amsyar rasa ape yang mama rasa dulu..allah sahaja yang tahu hati dan perasaaan mama..mama harap suatu hari nanti amsyar akan faham dan tahu kasih sayang mama pada anak mama!!ini semua kerana amsyar ANAK MAMA!!
 

No comments:

Post a Comment